headershadow

Latest Blogposts

Het Belang van Vitamine D

1397078_578045982260830_1386886721_o

Juist in de winterperiode is het enorm belangrijk dat je je vitamine D spiegel, wat eigenlijk een hormoon is en geen vitamine, op pijl houdt. Ik weet niet waar u woont, maar hier in Rotterdam zie ik de zon nauwelijks meer en is het al herfst.

Maar ook al zou hij elke dag met een goede kracht(minimaal zonkracht 3) schijnen dan nog is het maar de vraag of jij elke dag je vitamine D pakt door zon 20 a 30 minuten in de zon te gaan zitten.

Als je op dit moment geen vitamine D supplement neemt kan je er donder op zeggen dat je een vitamine D tekort hebt of dit snel zal gaan krijgen. Dit geld voor ons allemaal, maar zeker voor donkere mensen want die moeten door hun mooie donkere huid langer in de zon zitten dan een lichter iemand om dezelfde hoeveelheid vitamine D te kunnen genereren.

Uit gegevens blijkt van niet want we kampen met een massaal vitamine D tekort in Nederland. Dit is zorgelijk want het is ook wetenschappelijke bewezen dat vitamine D cruciaal is voor onze gezondheid en kan leiden tot serieuze klachten en ziektes. Voor een goede gezondheid moet je vitamine D waarde minimaal 80 nmol/l zijn, maar een hogere waarde kan ik aanbevelen. Hieronder op het plaatje zie je mijn vitamine D waarde die ik van mijn lab formulier heb gekopieerd na bloedonderzoek in het ziekenhuis.

Die is dus 137 nmol/l zoals je ziet en dat is ruim boven het gemiddelde, perfect voor een optimale gezondheid dus. Deze waarde haal je normaal never nooit in Nederland. Je ziet ook het product waarmee ik die waarde zo hoog heb gekregen. Het is van het merk Nature's Answer. Dit is een Amerikaans merk en is een van de betere, mede omdat er extra virgin olijfolie aan is toegevoegd die voor een betere opname in de darm zorgt. Het is een hoge dosis van 4000 IU. Bijna nergens vind je een zo hoge dosus. 2 druppels op de tong ochtends en je bent veilig. In de zomer kan je eventueel wat minder druppelen, om de dag bijvoorbeeld, maar zeker in de herfst/winter, zoals nu, zeker dagelijks.

Waar zorgt vitamine D o.a. voor?

- Sterke opbouw van de botten en het gebit(bevordert de opname van calcium en fosfor)
- Goede spierfunctie(vooral romp, armen, benen en hartspier)
- Boost het immuunsysteem(vormt antibacteriƫle eiwitten die ziekte voorkomen)
- Gaat diverse vormen van kanker tegen! O.a. borst, dikke darm, alvleesklier en prostaatkanker!
- Zorgt voor een goed werkende alvleesklier(stabiliseert de bloedsuikerspiegel en voedselvertering)
- Maakt hormonen aan die een positief effect hebben op je gemoedstoestand! En daar worden we letterlijk blij van!

Kortom: Een cruciaal hormoon!

Maak andere mensen ook bewuster: Like and deel dit artikel op je Facebook pagina of andere social media via onderstaande tool! Dank je!

Gezonde groet,

Stijn
GezondBenJij!

Stijn is oprichter en eigenaar van GezondBenJij. Stijn heeft een passie voor een gezonde lifestyle. Hij ziet teveel mensen om zich heen die met energietekorten stoeien en dit kan vaak simpel opgelost worden met voeding die je snel en meer energie geeft. Ook streeft hij naar betere liefdevolle relaties met alles en iedereen om zich heen, inclusief zichzelf. "Het wordt tijd dat we onze eigen gezondheid weer volledig in eigen hand gaan nemen", aldus Stijn.
Meer over

0 reacties op “Het Belang van Vitamine D

Plaats een reactie


*