headershadow

Latest Blogposts

Waarom je af en toe op je blote voeten zou moeten lopen

Onze voorouders liepen alleen maar op blote voeten. Logisch zal je zeggen, ze hadden niets anders. Dat klopt inderdaad, maar ik ben er van overtuigd dat bepaalde groepen, zeker naar mate de tijd vorderde, wel degelijk wisten dat op blote voeten lopen vele serieuze gezondheidsvoordelen gaf.

Deze voordelen zijn vandaag de dag nog steeds relevant. Maar wat zijn nou precies die gezondheidsvoordelen? Ik zal ze hieronder voor je opsommen, zodat je er je voordeel mee kunt doen.

Beter aarden

Allereerst zal je veel beter aarden. Aarden wil zeggen dat je je in verbinding stelt met het elektrische veld van onze aarde. Onze aarde is negatief geladen (-) en de lucht is vol van positieve (+) ionen. Helaas hebben wij te maken met een overkill aan (+) ionen, denk aan GSM, WiFi, Radio en TV straling die deze +/- balans verstoren.

Wij zouden deze een stuk beter kunnen verwerken als we meer geaard zouden zijn, zodat het de aarde in terug kan lopen, maar we lopen allemaal op schoenen met rubberen zolen die ons nauwelijks laten ontladen. Die energie blijft op deze manier dus in ons lichaam hangen, met alle negatieve, voelbare, gevolgen van dien. Loop dus zoveel mogelijk op blote voeten, om te beginnen in je eigen huis. Je zal merken dat het je ook zal opladen en meer energie zal geven.

Antioxidanten

blote-voeten (2)Ook zit ons lichaam vol met vrije radicalen die o.a. afkomen van de ontgiftingsprocessen en natuurlijk het afweersysteem van ons lichaam. Als je op blote voeten loopt genereert je lichaam antioxidanten die deze vrije radicalen direct kunnen opruimen en afvoeren.

Op blote voeten lopen werkt dus sterk ontgiftend. Goed water daarbij drinken is enorm belangrijk voor de afvoer van je afvalstoffen. Neem dus een waterfles mee.

 

Daarnaast zal het:

- meer energie genereren

- je een goed en ontspannen gevoel geven

- je immuunsysteem versterken

- zorgen voor minder ontstekingen

- je ontdoen van stress

- zorgen voor een lagere cortisolspiegel

- het verouderingsproces vertragen

- je slaap verbeteren

- je een gezondere hartslag geven

- zorgen voor betere sportprestaties

- je bloed dunner maken wat een beter doorstroming oplevert

- je voeten masseren en dit is zeer goed voor de spieren en pezen

- je voeten worden lekker gescrubbed (op het strand dan natuurlijk)

 

Dus ik kan een ieder aanraden om op bloten voeten te lopen. Begin thuis met af en toe of op specifieke momenten die je voor jezelf inplant. Wat ook enorm aan te raden is, en waar ik zelf een enorme fan van ben, is een strandwandeling op blote voeten. Probeer dan ook een stukje langs de waterkant mee te pakken voor extra stimulans. Dit is goddelijk. Ik ervaar een enorm groot verschil voor en na de wandeling.

7-stappen-naar-meer-energie-ebookWil jij nog meer energie generen voor jezelf? Download dan ons gratis, 25 pagina's tellende E-book `7 Stappen Naar Meer Energie`

 

Heel veel succes en geniet er van!

Gezonde groet,

Stijn

 

 

 

Stijn is oprichter en eigenaar van GezondBenJij. Stijn heeft een passie voor een gezonde lifestyle. Hij ziet teveel mensen om zich heen die met energietekorten stoeien en dit kan vaak simpel opgelost worden met voeding die je snel en meer energie geeft. Ook streeft hij naar betere liefdevolle relaties met alles en iedereen om zich heen, inclusief zichzelf. "Het wordt tijd dat we onze eigen gezondheid weer volledig in eigen hand gaan nemen", aldus Stijn.
Meer over

0 reacties op “Waarom je af en toe op je blote voeten zou moeten lopen

Plaats een reactie


*